Jacobvandijk.reismee.nl

Paar weken later.

heej was ik weer.

Mijn verhaal is opgehouden toen ik werk had gevonden in en rond Melbourne,

Mijn werk was super zwaar en ik ben naar 1 dag al ontslagen met genkneusde handen en armen echt het was mens onterent. Dus toen moest ik op zoek naar wat nieuws ik ben terug gereden naar Melbourne en heb Manon gebeld of ze de koffie klaar had en dan zou ik dan beslissen wat ik zou doen.

In Melbourne aangekomen zat ik met men hoofd al op de boot naar tasmanie omdat ik dacht dat daar wel werk was maar nee naar een paar telefoontjes kwam ik er achter dat het daar niet het seizoen was een probleem voor mij wat moest ik nu het was kut weer geen werk hmmm. Ik Hendrik op bellen oude vriend die mee was gereisd of er werk was in en rond de east coast en dit was het geval dus ik twijfelde geen moment ik ben in de auto gesprongen om half 1 smiddags door de desert 2000 KM richting Brisbane. Hier heb ik 20 uur over gedaan met 4 uurtjes slaap dus kwam rond de namiddag aan in Lismore (dichtbij Brisbane). Was een langer rit en super gevaarlijk omdat kanagroes voor je auto springen en dat is niet fijn met een snelheid van 110.

Ik heb de eerste avond bij hendriks Woof adres geslapen in astonvale vet mooie omgeving maarja ook een beetje apart was allemaal organish voedsel en ik vond het troep was niet te eten maarja.

De volgende dagen zijn we via byron bay tweed heads brisbane noosa heads omhoog gereden en geslapen in de auto. Onderweg zijn we nog naar het wereldberoemde Australia Zoo geweest van de crocodile hunter steve Irwin was zoo mooi en indrukwekkend het is niet een dierentuin zoals in Nederland maar ik kan het bijna niet uitleggen. ( Roan ik neem je ooit mee naar de australian zo!!!)

Naar deze paardagen waren we beland in het country stadje Gympie en kwamen al snel in contact met locals er was een festival dat heete het gold rush festival echt optocht van een paar kilometer en groot tent feest ( zonder bier) Kutzooi. Gympie beviel ons zo erg dat we op zoek zijn gegaan naar werk en ja hoor we kwamen terecht in een bonen veld wat een tering werk en het was zo slecht betaalt drama maar een ervaring van mijn leven sochtends 5 uur werken tot 1 ja dus dat was weekje vroeg opstaan.

Na dit weekje zijn we beland in Rainbow Beach een leuk stadje aan de zee (alleen maar backpackers dus super gezellig) en we hebben een tour geboekt naar fraser island grootste zand eiland ter wereld met het helderste blauwe water dus daar gaan we dinsdag naar toe voor drie dagen met een 4 w drive tour lekker scheuren met andere backpackers. ( is vorig jaar nog in het nieuws geweest omdat er doden waren gevallen dus nu allemaal heel streng)

Tot slot ik heb het super naar mijn zin ik weet niet wat mijn plannen zijn na deze week ik plan niks ik laat alles op men pad komen ben wel van plan weer beetje werk te zoeken in de zeil branch ergens hier.

Het weer is hier super 30 graden zon blauwe lucht dus klaag niet!! en de mensen zijn hier zo vriendelijk en gastvrij dus dat is ook hellemaal top ik ben ook al erg verengelst !!!! ik praat al een beetje slang australian.

Mijn verdere plannen zijn:

January: New zealand

March: Fuji Islands

July: Bali

Ook wil ik gaan werken 3 maanden achter 1 om nog langer in australie te kunnen blijven of ooit terug te kunnen komen.

Als jullie kaartjes of dingen willen sturen moeten jullie het naar dit adress sturen.

11/15a Wattle Grove

3204 McKinnon/Victoria

adress van Hans and Susan is ook mijn home adress voor de post.

Cheers from Australia

Reacties

Reacties

Sterre

Mooi dat je 't naar je zin hebt (:
Het is ook veel meemaken dit he, geweldig!
Veel plezier met je avonturen
xx

Aafje

He topper!
Goed verhaal.
Lekker genieten op Frasier Island en we zijn benieuwd waar je daarna heen gaat.

X Aaf

Peter rn Annelies

Hoi Jacob,
Wat een geweldige reis! Je maakt heel wat mee.
Als je nog richting Cairns gaat moet je absoluut nog een krokodillenvang cursus doen. Willen wij ook graag een foto van zien.
Ook graag een foto als je aan het werk bent.

Groetjes,
Peter en Annelies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!