Jacobvandijk.reismee.nl

5-4-3-2-1 BUNGEEEEEEEEEEEEE SWEETTTT ASS

Heej Liefe mensjes in Nederland!

Hoe is het daar in Siberie!

Hier is alles weer hellemaal top! Ik ben net aangekomen in Sydney naar een vlucht met een klapband ( ja ik weet maar bij mij gebeurt altijd iets rampen kind) En ik heb groen werk gekregen voor mijn werk in Tasmanie dus ik ben hellemaal blij heb werk in een land waar amper werk momenteel is te vinden.

Maar even terug ik was in Rotorua gebleven het noorder eiland.

Ik ben de volgende dag met de bus in de richting van taupo gereden om de anderen weer te ontmoeten. Helaas werd dit niet de bus maar hitchhiken omdat ik dacht dat ik met de Intercity reisde maar het was Newmans coaches en toen had ik dus de bus gemist domme actie. Maarja kreeg al vrij snel een lift naar taupo.

Daar aangekomen stond annaliese opeens voor me ik dacht wat doe jij hier. Was ze met vriendinnen 2 uren richting Taupo gereden gestoord!!! toen zijn we met zen allen naar het strand geweest.

De volgende dag zijn we naar een waterfall geweest van de lord of the rings echt super vet. en zijn we door gereden richting river valley. Deze locatie lag in de middel of nowhere!! 40 KM van de bewoonde wereld. Het regende hier kei hard en we lagen daar met zen 31 en in 1 bed super grappig. De volgende dag ging bijna iedereen Raften maar luc en ik niet. Wij besloten gratis een berg te beklimmen in de stromende regen. Super gevaarlijk want het was stijl en superglad en we kwamen opeens in een jacht gebied niet zo fijn allemaal. Om 1 uur zijn we vertrokken voor een lange reis in de richting van Wellington. Eenmaal aangekomen bleek het hier ijs koud te zijn en regen. Leek op Nederland!! In de avond hebben we een pizza gegeten en maar vroeg op bed gegaan was me hier gewoon te koud.

De volgende ochtend liet ik luc achter in Wellington en ging in op de eerste boot richting het ZUIDER EILAND. een 3 uur durende tocht werd 1 grote nachtmerrie. Het stormde golfen waren hoog en iedereen om mij heen werd zee ziek en moest kotsen dus ik moest zowat spontaan ook omdat hun moesten. Waren de drie langste uren van mijn leven.

Eenmaal aangekomen in Picton was ik niet ingeboekt in de volgende bus dus ik werd op een lijnbus gezet richting NELSON. Mijn planning was om 4 nachten in Nelson te blijven. Ik ben samen met luc en dennis 2 dagen naar het strand geweest en de 3 de dag ben ik met luc naar Abel Tasman Nat. Park geweest iedereen zei tegen ons dat dit het mooiste park van NZL moet zijn maar dit viel ons zwaar tegen het regende ook dusdanig maar we vonden het allemaal niet zo bijzonder.

Na Nelson zijn we doorgereden richting Westport Hier viel echter geen reet te beleven.

De volgende dag stond Franz Josef op de planning voor twee nachten. We hadden al van te voren afgesproken dat we hier een Gletsjer gingen beklimmen. Dus wij een toer geboekt en gingen we met 30 man richting de gletsjer daar werd je opgesplitst op mobiliteit ik en luc werden in de hoogste groep ingedeeld egt super. Echt in ijsgrotten geweest en ijsrotsen beklommen super vet en gevaarlijk allemaal.

Ik ben vergeten tussen Nelson en Franz Josef dat we ergens hebben geslapen in de middel of nowhere in een motel en het hele motel voor onze bussen hadden. S avonds werd hier een Thema feest gegeven dus wij dachten cool. Het was mijn beste nacht in NZL. Het thema was Alles maar geen kleren nou dan weetje al hoe fout dat gaat en met 40 engelsen!!!!! TOP FEEST

PROUD to be FOut

na Franz Josef zijn we naar Wanaka gereden en daar een rustig monopolie nachtje beleeft Want ons werd verteld dat we naar de Capital of the Adrenaline gaan Queenstown. En ja hoor dit was ook zo Swerelds 2 de hoogste bungee jump en je had er veel meer. Ik raad aan Niet meer lorret of salou maar Queenstown. Dus we gingen allemaal beetje opnaaien wie durfde te bungeejumpen. Dus wij naar de NEVIS Bungee center en ik zou gaan sprongen heb omgerekent meer dan 100 euro neergeteld. Ik was super relaxt tot dat ik op het randje stond dan denk je fuck dit kan ik niet!!!! Die gevoelens die je dan krijgt kan ik niet beschrijven je raakt in SHOCK je mag niet meer na beneden kijken want anders spring je niet meer!!!!! En dan hoor je in de verte 3-2-1 BUNgee En heb de 5 en 4 gemist en dan Duik je een 150 meter afgrond in. De eerste 3 seconden weetje niet meer omdat je in shock bent en dan hoor je geruis en zie je de rotsen en de grond snel op je afkomen!!! Je leven vliegt in 8 seconden voorbij je ziet alles. Je denkt dat je dood ter plekke valt en opeens voel je beetje spanning in je voeten en ga je alweer omhoog. Je voelt het niet eens maar dan denk je pas woww heb het overleeft zit een Elastiek aan mijn voeten het is doood en doooodd eng. En dan moet je je voeten zelf losmaken maar1 been bleef haken en ikd acht nee hea maar gelukkig kwam ik los en werd ik weer omhooggetakeld. JE VOELT JE ALS HERBOREN. Ik kwam omhoog en die man zei heb je een spook gezien en ik was verstijfd ik zo ja eig. wel.

Ik heb mij in queenstown super vermaakt heel veel nieuwe mensen leren kennen en het uitgaansleven van NZL meegemaakt Echt maf ze doen daar alles. En je kan ook leuke prijzen winnen.

Naar 4 nachten Queenstown was ik zo brak dat ik de reis naar CHristchurch niet heb meegemaakt lag in coma in de bus !!!!!!!

New Zealand was met twee woorden SWEET ASS.

Na een drie urende reis ben ik weer veilig aangekomen in het land van de SPINNEN SLANGEN Koalas en de rest.

Ik zou leuk vinden als ik wat reacties van jullie krijg!!!! ik deel mijn leven hier beetje met jullie dus ik wil ook jullie leven wat delen hier. Nee Jullie zien maar!!!

Liefs van JACOB

Oja mijn verdere plannen zijn heel saai 3 maanden werken in Tasmanie op een boederij maar goed geld dusja. IK ben nog wel even weg.

Reacties

Reacties

Sjoerd

Met z'n 31 in 1 bed... is ook wel wat te veel niet.. En de handjes thuis gelaten?:P hahah...

Sterre

leuk leuk leuk leuk (: genieten daar lief! kusje je meisje

cynthia

spr coollie hoor bungyjumpen .. vast veel vetter dan schevingen op de pier(A)
heel veel plezier nog je bent nu al weer in ausiee!!
xxx

Yme

Mooi dat je het zo naar je zin hebt, veel plezier,

Was weer leuk om te lezne :D

Marleen

Heeehee, je verhalen klinken allemaal super leuk en spannend. Ik ben helemaal gelukkig, want sinds vandaag is in Amsterdam eindelijk die sneeuw weg haha! Veel plezier nog! Liefs Marleen, xxx.

Johan en Petra

Hé vriend, fantastisch te lezen man wat je daar allemaal meemaakt, van poolpartys tot bungee jumpen, woeste overtocht, mooie dames, in de boontjes (was je ook al volgens mij) en nu naar Tasmanie, TOP! We zijn trots op je J. doe je best en geniet vooral van de mooielandschappen, de vrijheid en de meisjes! groet J&P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!