Jacobvandijk.reismee.nl

Live From Aotearoa ( Land of the Long White Cloud )

Hee allemaal!!

Naar een lange stilte ben ik nog steeds in leven gelukkig. Ik typ dit bericht vanuit Rotoroa New Zealand.!

Als eerste wil ik iedereen in het ijs koude winterweer Gelukkig Nieuwjaar wensen.

Ik begin waar ik was gebleven nog terug in de tijd in Melbourne!

Mijn kerstdagen heb ik echt op een hele andere manier gevierd dan we in Nederland doen. Het was ten eerste al 40 graden en ten tweede geen sneeuw!! hihih. Ik ben uitgenodigt door Hans en Susan voor kerst lunch. Ik moest er om 11 uur zijn dus ik op de trein gesprongen en naar Hans en Susan gegaan. En gelijk kreeg ik al biertjes en wijn en kwamen alle buren langs voor de cadeaus heel raar.

Om ongeveer half 3 gingen we pas lunchen het was echt super lekker alleen ik had al best veel alcohol op hihihi. Echt top kerst bij Hans en Susan gehad daarna ben ik met mijn aangeschoten hoofd naar vrienden in het centrum gegaan midden in melbourne. Eerst lekker met zen allen op het dak gegeten ( ja Alweer) en we zijn daarna na St Kilda Beach gegaan om piquins te zien echt ik heb de beste kerst ooit gehad.

Ik heb tijdens de dagen tussen kerst en oud en nieuw vrijwillegerswerk gedaan in Marrysville dit dorp is hellemaal weggevaagd door bosbranden in february 2009 173 mensen zijn omgekomen over dit wil ik niet alteveel kwijt het is een hele eer om die mensen te helpen maar het is heel zwaar om al die verhalen van mensen aan te horen die alles zijn kwijt geraakt. Het was heel indrukwekkend!

Oud en nieuw:

Oud en nieuw ben ik met Marcel en Micheal naar de stad gegaan Melbourne centrum. Om daar oud en nieuw te vieren dit viel goed in het water omdat het begon te hozen. uren achtereen!! dus wij schuilen met ons bier die we gekocht hadden in een bottle shops alleen er liep zoveel politie rond dat we 7 tot 10 keer heel hard weg moesten rennen omdat het verboden was te drinken op straat stond 9000 dollar boete op oeps!!! en alle pubs waren vol. Het vuurwerk om 12 uur viel heel erg tegen had er meer van verwacht. ook daarna kwamen we geen club in omdat we geen kaartjes hadden!!! dus we zijn om 4 uur maar weer op de trein naar huis gestapt dus next time !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weer vieren in Nederland.

Dit waren mijn laatste daagjes in Melbourne Australie!!!

Nu actueel naar Aotearoa!!

Naar 2 en een half uur vliegen zette het vliegtuig de landing in richting Auckland airport!! Tot mijn groote vreugde zag ik mijn zeil maatjes vanuit het vliegtuig zeilen in takapuna super vet om te zien. Eenmaal geland moest ik door de douane nou dat viel nog best tegen. Eerst zo man hele tijd vragen hoe kom je aan je geld enzo 10 x vrage ik was het zo zat ik zei tegen hem anders bel je mijn vader maar! Toen zei die dat ik het land in mocht. Dat was het nog niet alleen NZL heeft een biosecurity duane mag geen eten geen soil en niks mee het land in. Maar ik had een tent bij me en het niet aangegeven op een papiertje oeps!!!!!!!!! Dus ze werden als shagie dat ik mijn tent niet had aangegeven maar toen bleek dat hij super vies was!!! dus ik werd in een kamertje opgesloten voor 2 uur en hun maakten mijn tent schoon en ze waren heel erg boos!!! Ik kon een boete tot 400 dollar krijgen!!

Het was al laat en ik stond daar met mijn tassen op vliegveld waar moet ik heen. Ik ben een bus in gestapt en naar hostel in auckland gegaan.

De volgende dag ben ik richting Takapuna gegaan omdat ik wist dat al mijn zeillmaatjes daar aan het zeilen waren. Dus na 20 minuten aangekomen hadden ze de uitstel er in hangen dit vond ik niet erg. iedreen echt zo van wat doe jij hier !!! Ze vonden het echt heel leuk ik ben daar 3 nachten gebleven in mijn tent. Ik had even gratis kaartje gerondseld voor de after party echt super vet alleen hebben wij weer met 40 man te drinken op strand OVERAL POLITIE!!! Die waren niet blij iedereen werd gesommeerd te zitten en iedereens ID werd bekeken. We dachten we gaan met zijn allen de cel in want ze waren niet blij maar gelukkig kregen we een waarschuwing.

Tijdens het wk heb ik 1 dag lekker op een luxe yacht gezeten en biertjes gedronken en de wedstrijd bekeken super vet die mensen zijn allemaal zo super aardig!!

Zaterdag ochtend ben ik dan Eindelijk vertrokken uit Auckland met de Kiwi Experience heel erg vet want leerde al gelijk twee mensen kennen waarmee het klike Luc uit Breda en Evelien uit Breda. We gingen de eerste dag naar Whitianga en onderweg heel veel natuurschoon gezien wat is dit land mooi zeg.

De tweede dag zijn we naar Rototua geweest de cultuurhoofdstad van NZL. We hebben grotten bezocht en heel veel gestopt onderweg om dingen te zien echt super vet. Die avond zijn we naar een Maorie Bijeenkomst geweest in het bos echt zo vet die mensen zijn eng!! ook lekker gegeten daar het smaakt naar dirt maar dat maakte niks had honger.

De derde dag ging ik heel iets anders doen dan iedereen ik had een meisje leren kennen in Takapuna ha een Nieuw Zeelands meisje ook wel een kiwi girl genoemd! en die had me uitgenodigt om naar Tauranga te komen en daar te blijven voor een paar dagen. Dus ik kiwi expierence even gedag gezegd en op de bus gestapt naar Tauranga. Super mooi plaatsje en ze woont echt in super groot huis met uitzicht op de oceaan echt zo vet. De eerste dag zijn we met 2 vriendinnen dus Annalise en imagine en elena naar de top van een berg gelopen echt super mooi uitzicht maar was wle vermoeiend. En die avond met een groep na de bios geweest super vet. De tweede dag in Tauranga ben ik met Annalise naar een poolparty geweest echt super vet echt zoals je ziet in die amerikaanse films zuipen zwemmen muziek relaxen echt super vet.

En vandaag zijn we naar het strand geweest met een groep! was ook wel super vet. en toen zei de moeder van Annalise ja ik breng je wel even terug naar rotatoa echt super lief dus met het hele gezin hier heen weer gereden. Echt een top tijd gehad in Tauranga voelde me thuis was moeilijk om los te laten. Ik heb ook rare dingen gegeteen zoals een gefrituurde mars heel populair hier en ook chees frites ofzo patat met kaas super lekker. En we vonden een Nederlandse winkel dus we hebben met zijn allen bitterballen en snoep gegeten echt zo vet.

Morgen ga ik op de bus naar Taupo en daar ontmoet ik Luc weer en reis met hem verder door Nieuw Zeeland ik sla nu stukje over omdat ik even naar Tauranga ben geweest!!

Mensen daar in Nederland New Zeeland is echt zo mooi en het staat momenteel hoog op mijn lijstje om hier te blijven. Dit land is mooier dan Australie omdat het niet zo groot is als australie.

Ik heb het super erg na mijn zin en kom nog lang niet terug!

Leuke Reacties zijn gewent.

Kio ra

Tot Zien

Liefs Jacob en momenteel omgedoopr in Jaaaac ( je zegt Jeeeecc)

Reacties

Reacties

Sterre

Leuk en heel vet haha we zijn hier de sneeuw allemaal zat! Maar fijn dat je het naar je zin hebt :D
Eindelijk nieuw verhaal hihi werd tijd. Mis je wel hoor lief!
i love you, Sterre

Aafje

He broer!

Top verhaal hoor! Leuk om te lezen. Hier in NL zoals Sterre als schrijft nog steeds sneeuw, maar echt zat ben ik het nog niet. De wegen zijn goed begaanbaar, en verder lijkt het mooi, we hebben al 4 weken een witte wereld! Dat is best bijzonder.
Hoop dat je geen leuke dingen van je bustour gemist hebt, maar nu heb je ook leuke dingen gedaan.. dus is niet zo erg.

Zet je ook snel wat leuke foto's op de site? Dan kunnen wij ook meegenieten van al het moois dat je ziet in NZ.

groeten aan de kiwi's :-)

X Aaf

ps. en een dikke tût van een slapende Roan.

Yme

Je beleeft maar wat:)

veel plezier nog he;)
Enne happy new year nog he:)

Cya bro,
Your cousin Yme

(voor het geval je geen nederlands meer kent)

Rutger

je beleeft idd veel;)....
Jij ook nog gelukkig nieuw jaar....
and keep having fun;)

Rustig!(Y)

Rutger

moeders

nou Jaaaaaac heb nog maar veel plezier van je Tripje!!!!
geniet er intens van en hou ons op de hoogte van je reilen en zeilen,liefs mem

feije

hey

Zo te horen heb je het super naar je zin:D
Geweldig van die mensen daar.

veel plezier en geniet ervan,
Feije

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!