Jacobvandijk.reismee.nl

Verlaten van Aussie

Heej allemaal het heeft even lang geduurd maar hier een kort berichtje van mij.

bevind me nu op SYdney airport en vlieg over een paar uren naar hong kong en vandaar door na Denpasar.

Ik ben na NZL naar tasmanie gegaan om te werken dus ik vol goede moet een 12 uur lange bootreis maken. Eenmaal aangekomen had ik werk maar ik kreeg teveel vrij dus kon mijzelf niet meer bekostigen. Aangezien momenteel het leven duurder hier is dan in Nederland. Dit kom doordat de Dollarkoers ontiegelijk hoog is. Ik zat net in het vliegtuig en alle bakcpackers gaan uit australie weg geen werk en heel duur aan het worden.

Ik ben teleurgesteld terugekeerd naar Melbourne omdat zo snel mogelijk mijn auto te verkopen. Omdat ik al in zag werken word em niet meer en ja hou het dan maar eens financhieel vol. Ik heb mijn auto binnen 2 weken verkocht en ben met dit geld gelijk naar een flight center gegaan om daar tickets te boeken.

Ik ben gelijk naar Darwin gevlogen een nachtvlucht waar ik maar met 5 anderen in het vliegtuig zat echt super relaxt 5 en half uur vliegen best wel lang. Ben in Darwin een tour gaan doen naar litchfield en kakadu echt super vet krokodillen gezien en tussen allemaal waterfallen gezwommen. Ik heb ook 2 denen in darwin ontmoet waar het heel goed mee klikte en die gingen na de tour ook toevallig naar cairns vliegen.

Dus naar darwin ben ik naar cairns gevlogen omdaar het wereldbefaamde Great Barrier reef te zien. We hebben hier een dag tour gedaan op ene grote zeilboot. was super vet heb voor het eerst gedoken echt super mooi en ben tot 10 meter de diepte in gegaan echt vet. Jacob heeft gedoken in het geat barrier reef joepie!!

Vandaag heb ik cairns weer verlaten in de richting van Sydney waar ik ook nu aan het typen ben. Ik vlieg vanacht naar Hong Kong en dan naar indonesie de planning was eerst 2 maanden in indonesie te blijven omdat ik vond dat ik nog maar te kort ben weggeweest maar ik kon geen visum krijgen voor 2 maand alleen maar voor 30 dagen dus dit is de reden dat ik nog wat eerder op nederlandse bodum sta.

Voor mijn gevoel ben ik nog maar net weg uit nederland en vind ik dat ik te snel terug ben. Maar aan de andere kant wil ik ook wel weer na huis heb hier zoveel geleerd op financhieel gebied andere cultuur het grootste punt hier is Altijd no worries. Ze hebben hier alle tijd daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren ik ben ook veel rustiger geworden vind ik zelf.

Mijn beslissing om terug te gaan naar Nederland is in Tasmanie gevallen en was alles zat. natuurlijk heb ik van dat moment tot nu er over nagedacht of het wel zo slim is terug te komen en ik sta nog steeds achter mijn besluit!! Vanwege hoge dollar koers en geen werk.

Ik ga in indonesie en hong kong nog even vol genieten en er alles uithalen.

Mijn geplande terugkomst datum is 14 April om 6.10am vanuit hong kong

Ik ga nu even relaxen en wachten op mijn 10 uur durende vlucht.

Heel veel liefs

Jacob

Reacties

Reacties

Marlies

Heej Jacob,

Mooi verhaal weer. Geniet nog maar even de laatste weekjes. De tijd zal voorbij vliegen!

Liefs

Sterre

Leaave,

Je moet echt ontzettend genieten dit laatste maandje, dat schiet zo voorbij! Dus zoals je al zei haal alles eruit wat erin zit haha. En de 14e kom ik zeker naar je toe direct uit school.

Als je terug bent gaan we lekker weer stappen en alles. Wordt echt top zomer hihi. Nou echt heel veel plezier in Bali lief!

Love you so much
xxx

aafje

He Jacob,

Top verhaal, en klinkt verstandig. We vinden het voor jou jammer dat je niet langer kan blijven, maar snappen je beslissing wel. Het is wel een verstandige keuze. En natuurlijk is het weer leuk om je te zien.
Tot snel.

X Aaf

ps... net te laat terug voor Roan's eerste verjaardag. Nou dan kom je dan maar ff later vieren nog. :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!