Jacobvandijk.reismee.nl

Bonen, Highways, Strand!!

Heej lieve mensjes uit Nederland.

Ten eerste wil ik vertellen dat ik nog leef!!! Na mijn ziekenhuis ervaring nog een paar dagen hoofdijn gehad maar nu weer hellemaal over.

Waar was ik gebleven OJAH gympie!!

Na mijn ongeluk is er weer veel gebeurt mensen zien komen en gaan op het bonen veld!! een week nadat ik een ongelukje had is Sarah vertrokken omdat zij graag naar Duitsland terug wou. toen zat ik daar met Hendrik en 2 andere duitse gasten. Ik kan me niet veel meer herinneren wat we allemaal beleeft hebben omdat het zo lang al geleden is.

(week later)

Lianne en Tanja beiden uit stavoren kwamen naar gympie om mee te helpen bonen te plukken dit was uiteraard 1 grote grap als je lisanne en mij bijelkaar hebt komt het niet goed dikke lol. Maar even weer na het serieuse gedeelte we verkasten van de rest area naar het carevan park van gympie. We hadden gelijk al contact met andere Nederlanders Mirna en Rene die ook in Gympie werkten. Onze dagen in Gympie zagen er nog steeds het zelfde uit lekker saai!!!

Tot op een gegeven moment er van alles anders ging dan gepland het begon al met een steek partij in gympie waarbij een 15 jarige jongen omkwam echt gruwelijk! En de volgende dag stond er een gestoord WIJF( zo laat ik het maar even zeggen ) op de camping in bomen te klimmen en te schelden we dachten echt wat krijgen we nou!! De politie heeft haar gelukkig daar weg gehaald. Op onze camping stonden allemaal Homeless people!! echt heel raar en maar bedelen bij ons om geld dus ik geef onze buurman die me heel erg betrouwbaar leek 10 dollar voor sigarette echt stom geef nooit meer iemand wat want kreeg maar 5 dollar terug!!! Je kan hier dus niemand vertrouwen.

Met de komst van Tanja en Lisanne ging het ook slechter met de bonen we kregen steeds meer dagjes vrij dit was natuur;lijk niet de bedoeling ik ben maar met 1 doel in gympie en dat is geld verdienen.

De dag nadat de dames in gympie waren aangekomen werden we uitgenodigt voor bowls grandioos spel met alle oudjes van gympie en we mochten gelijk een toernooi mee spelen super geweldig natuurlijk!! ( Kon er niks van ) En daarna dachten we dat het afgelopen was maar gingen ze een thee kransje beginnen!!! Eet zoveel als je maar op kan dat was al fantastisch. En het mooiste kwam daarna pas want ze gingen kerst vieren dus wij kregen alleen maar cadeautjes echt koekjes tot chocola echt super vet.

De Zaterdag erna ( ja ik praat maar in weekenden door de week beleefden we vrij weinig!!!)

Hadden we met ze allen maar verzonnen dat we eens flink moesten uitgaan want dit had iedereen al lang niet meer gedaan. Iedereen kocht alcohol en we gingen op de camping drinken!! totdat de manager kwam hij zo jullie zitten light bier te drinken ( was het goedkoopst) Komt hij met zijn vrienden naar ons toe met anders spul ik weet alleen nog dat het super gezellig was!!!!:P

Maarja Goede tijden en slechte tijden.

Het is queensland zo droog en warm dat het heel slecht ging met de bonen we hadden steeds meer dagjes vrij en als we moesten werken was het maar voor 20 dollar per dag dus dat was niet fijn. Op een gegeven moment zei men baas ja vanaf morgen hebben jullie week vrij ik zo OW Hell wat moet ik nou ik zeg dat kan ik me niet veroorloven dan vertrek ik maar! Een grote schrik voor alle werknemers want het was als 1 familie ik was de backpacker die het langste voor hun werkte ooit maar ik dacht aan mijzelf ( doe ik altijd) en bedacht wat zal ik eens gaan doen. Ik dacht ik bel Manon kijken waar zij uithangt en die was toevallig in Brisbane 162 km Verderop ik voreg haar of ze mee wou rijden naar Melbourne omdat dat scheelde voor mij in de Petrol costs. En zag ze wel zitten.

Dus vorige week Dinsdag middag ben ik vertrokken in de richting van Brisbane en heb Manon opgepikt en zijn we doorgereden naar Bryon Bay. Hier hebben we overnacht en tot onze schrik bleek dat de klok weer een uur vooruit was gegaan ( heel stom geregeld hier) De dag erna zijn we lekker een stuk gaan lopen naar het oostelijkste puntje van Australie. Het was overdag zo warm dat we besloten saafonds maar door te rijden voorbij Sydney lekker geslapen op een rest area omdat ik de volgende dag naar Canberra wou!!

Volgende ochtend lekker vroeg opstaan en op na Canberra en ik zag al dat mijn tank een beetje leeg was dus ik zei we moeten maar een tank station opzoeken!! We zagen 1 en die konden we niet vinden dit was onze grootste fout. 30 km later begon alles te flikkeren ( al lang trouwens) en we waren eindelijk in een dorpje aangekomen wat blijkt er is geen Benzine, ( ik heb me een potje lopen schelden!!! op mezelf offcourse ik zette het liedje Silly boy maar op omdat dit zo was!!!! Het was nu of 60 km naar Canberra of 30 KM terug !! tsjaa sta je dan je weet dat je de 60 niet red en weet dat je 30 waarsch ook niet zal redden. Dus we zijn terug gereden en hebben het NET maar dan ook NET gered maar toch dom omdat ik het al eens eerder meegemaakt had.

Canberra:

Op eerste gezicht leek Canberra geen stad maar een dorp in the midlle of nowhere. Het is allemaal nieuw gebouwd en niet fleurig aangekleed voor de genen die in washington zijn geweest het lijkt daar op. We hebben koffie gedronken bij de president en hebben verder alles bekeken. Het hele parlements gebouw doorgewandeld dat was wel het hoogte punt van Canberra.

Die nacht zaten Jut en Jul weer in de auto en zijn we tot op 30 KM van Melbourne gekomen en een slaaplek gezocht en gevonden.

Melbourne:

Ik had hans en susan al geinformeerd dat ik graag 2 nachtjes daar wou slapn en dit was geen probleem maar sochtend om 9 uur aangekomen was er niemand thuis dus ik dacht even lekker wandelen tot ik bij de Elwood Yacht club kwam ik dacht laat ik mijn mond eens open trekken of ze ook wat te doen hebben en ja hoor 5 min later zat jacob in een dikke rubberboot in the porth Philip Bay!!!! the resquen!! dus dat was wle zinvol!!! Eenmaal terug gekomen lekker met Hans en Susan bijgepraat over mij avondtuur.

De volgende dag ben ik met de trein de stad in gegaan wat is het hier gezellig zeg sinds 3 maanden geleden echt overal acteurs overal muziek super ook de kerst stemming alleen kerst met 40 graden is raar.

Ja ik kan niet eewig bij Hans en Susan blijven dus ik besloot maar Peninsula te gaan ongeveer uur rijden van Melbourne. Aangekomen in Rye mooi dorpje aan de bay heb ik me goed vermaakt lekker niks doen ontstressen. De volgende dag zou ik op zoek naar wat wooffing werk voor kost en inwoning maar dat was onmogelijk te vinden ik ben met mijn stomme hoofd zelfs naar philip island gegaan. Bekend van piguins en motor races !! Ik was het zo zat ik dacht 1 dure bende ik ga maar mee doen heb het hellemaal gehad dus lekker veel gedaan en piguins gekeken mocht geen fotos nemen helaas. Het jammere ervan was dat er alleen maar japanners waren en ik werd gek!! ( maar toch de moeite waard)

Lijkt op sommige dames in Nederland hoe ze waggelen ( noem geen namen) Grapje!!

Maar ik was alles wel weer zat wat moest ik nu ik dacht laat ik maar eens op rest area gaan slapen en dan mischien naar de snowy mountains. Dus ik sta achter andere campervan word ik ineens wakker snachts door gebonk 4 mannen waren op die camper aan het bonken en schreeuwen ik dacht wat is dit. ( volgens mij hadden ze messen bij hun) Maar ik twijfelde geen moment sprong in mijn boxer achter het stuur gooide de sleutels in het contact en reed kei hard weg. JA en dan je bent van slag om 12 uur in de nacht wat moet je ? Dus ik in het wilde weg Melbourne in rijden op zoek naar hotel of hostel naar uren zoeken en verward rondrijden. Kwam ik een straat waar de politie een drugs controle aan het houden was ( ook alcohol) dus die agent echt zo van wat is er met je je lijkt zo overstuur wat is er ik mijn auto aan de kant gezet alles uitgelegd. En toen zei die dat ik wel op politie bureau kon slapen ( 2 uur snachts) Ik zo dat hoeft ook weer niet dus ik weer op hotel jacht allemaal veel te duur ikd act voor 200 dollar kan ik meer andere leuke dingen doen. Dus om 3 uur hoop opgegeven naar hans en susans Compound gereden ( plek waarvan ik wist dat het veilig is) En geslapen!!! hele nare dag voor mij in Australie !!!

Maar nu gaat alles weer goed heb voor anderhalve week bij een nederlander thuis een slaapplek gerkegen dus dat is wel heel mooi !!!

Iedereen prettige Feestdagen gewenst en doe voorzichtig met vuurwerk.

en denk om 2 uur smiddags @ oudjaarsdag aan mij dan is het voor mij nieuwjaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Jacob

( Ojah het regent op moment ... ZOOI!!!!!)

ZO zag RYE eruit met Sunset

See full size image

Reacties

Reacties

Sterre

Washington was helemaal niet saai hoor! Dus als het op Canberra lijkt is Canberra ook leuk want ik vond Washington een vet relaxte stad haha.
Maar lieve Jacob, je maakt echt hele vette dingen mee maar ook wel schokkende dingen lees ik. Je had gelijk over dat je veel meemaakt voor een backpacker! (Maar dat lijkt mij alleen maar hele toffe ervaringen op doen toch!) Hier sneeuwt het kei hard, Sterre heeft vrij dus hoeft niet naar school!
Ik bel je straks even :-D En ik vind al je verhalen super!
Kus, je meisje

Aafje

He broertje..

Goed om weer van je te horen. Leuk verhaal... maar eh.. je beleefd nogal wat. Wel eng hoor zo nu en dan.

Hier ligt vanochten 18 cm sneeuw! Super.. maar eh werken is er zo niet bij :-)

Geniet jij maar van je 40 graden... dan maak ik vandaag een sneeuwpop voor Roan.

X Aaf

ps: wanneer kunnen we ff skypen? Ben je binnenkort nog bij Hans en Suzan? Heb je veels te lang niet gesproken.

Yme

fijne feestdagen en happy new year!:)

Leuk verhaaltje weer

je neef(je)

Sjoerd

Nou dit is toch wat een betere tekst! Ik zie namelijk PUNTEN! Meestal druk je alles wat achter mekaar aan! met allemaal fouten er in!

Maar heb je nu een camper gekocht dan? of heb je die auto nog?

gegroet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!