Jacobvandijk.reismee.nl

After Zandkorrels,Tomaten,Powerboatraces, I am stil alive

Heej allemaal

Hoe is het daar in het koude Nederland!!!??

Om te beginnen met mij gaat het goed ik leef nog steeds dus dat is een goed teken ik heb inmiddels super veel weer meegemaakt. Het enige probleem is dat ik mijn fotos ben kwijt geraakt van de laatste 3 weken en daar baal ik zwaar van maar ik heb een andere gast bij me en die heeft ongeveer de zelfde fotos dus dat komt wel goed.

The best days of my life!!

Na het laatste verhaal ben ik naar Fraser island gegaan het enige eiland in de wereld waar dingo's in het wild leven en ook het grootste zand eiland ter wereld. We hadden een groep van 11 in 1 Jeep. Onze groep was zo te gek we zaten met 2 duisters 4 nederlanders 2 canadezen 1 fin en 1 gast uit Engeland in de groep. Om sochtends 11 uur vertrokken we richting de boot om richting het eiland te gaan. We hadden wat tot verbazing leide van de gidsen 70 LITER goon mee dus 70 liter alcohol voor 3 dagen met zijn 11 en dat is echt best veel. Op de boot begonnen we achterin al te drinken en het ging snel en snel naar een uur werd het zo gezellig dat we de rest van de dag niet goed meer herinderen. Ik weet weer dat ik bij kennis was snachts toen ik dacht dat er een Dingo in mijn tent was, maar dit bleek Jay te zijn de engelsman ik zei echt zo van you're not a Dingo en hij moest zich hellemaal kapot laggen.

De volgende dag waren we weer helder en zouden we via het strand richting Indian Heads gaan het noord puntje van Fraser Island. Het meeste van de dag over het strand gescheurd wat echt cool was. Op de heen reis om ongeveer 12 uur gebeurde er iets ongebruikelijks ik zat voorin samen met laura en rick en we hoorden opeens jay achterin zeggen '' what the hell thats close'' en 2 seconden erna '' Wath the hell thats really close'' Dus wij dachten wat is dat en opeens Wfoem een vliegtuig binnen een straal van 5 lan voor ons en de vleugel miste ons net. Echt wij voorin zeiden Wath the fuck tegelijk en schrokken ook super erg. Er landde gewoon een vliegtuig op het strand zo dichtbij ons echt raar. Verder hebben we op indian heads Walvissen, dolfijnen en haaien gezien echt super mooi.

De laatste dag gingen we weer rustig terug en hebben niet veel beleefd omdat iedereen heel erg moe was. Het was een top tijd Thanks A team.

Na dit avondtuur besloten we richting Bundaberg te gaan de Rum hoofdstad van Australie. Hier aangekomen zijn we gelijk door gereden naar de port 30 km van bundaberg af maar oke ik zou hier proberen werk te krijgen. Alleen was dit er niet maar er was wel een festival dus daar paar uur omgezworven was wel mooi om te zien. Daarna zijn we weer terug gereden naar bundy om te eten. De volgende dag was een zondag en we haddeneen rondleiding besteld door de bundaberg RUM fabriek. Echt super indrukwekkend en vooral het laatste het proeven dat was het geweldigste, Vooral de Bundaberg Rum Liquer ik wou echt 3 flessen kopen en naar Nederland sturen maarja was me een beetje te duur het is nergens anders verkrijgbaar dan daar dusja.

Maandag was aangebroken en dit was de dag dat we naar werk zouden zoeken en ja hoor we hadden naar 1 dag al weer raak. We kwamen terecht op het carevan park in childers en de bedoeling was om tomaten te gaan plukken. Tot onze verbazing waren er bijna alleen maar nepalezen en indiers oeps. En ons carevan park leek op een asielzoekers centrum oeps. We voelden ons hier niet echt thuis maarja we zouden hier alleen maar zijn om te werken. De volgende dag zaten we dan half 5 in de bus naar ons werk het was een half uur rijden naar het tomaten veld. Eenmaal aangekomen zagen we tot onze schrik Turkse supervisors en we moesten dan ook in een wachtrij gaan staan die wle 20 minuten duurde voor onse namen en dat soort gedoe. Het voelde zo slecht eenmaal aan het werk ging het wel beter alleen stond steeds zoon supervisor over mijn nek te kijken en mijn volle emmer weer te legen omdat ik het weer eens fout had gedaan en schelden wat ze konden het leek net een straf kamp maarja word je hard van dacht ik.

De volgende dag ging ik uitrekenen wat we verdienen en bleek maar 1 dollar per emmer te zijn en dat alles niet uit kon ik kreeg het echt benauwd ik dacht we zijn hier echt in de hel. Gelukkig misten we donderdag onze bus en hadden we zoeits van we gaan ons echt niet meer 8 uren uitsloven want dat was het voor maar 20 dollar per dag.

Het weekend besloten we naar de Bundy Thunder te gaan een powerboat race in Bundaberg echt geweldig vond ik het we waren de enige buitelanders werd verteld en de mensen waren super aardig voor ons gratis bier en Bundaberg rum/cola. Echt in 1 van de eerste manches vloog al zo'n boot over de kop net zoals je ziet op tv bij gevaarlijke sporten ofzo echt vet maar ook best wel angstig maar de bestuurder is naar het ziekenhuis gebracht en is er goed vanaf gekomen.

Die nacht heb ik een meisje uit duitsland van de bus gehaald want die ging met ons terug naar gympie om daar wederom in de bonen te werken en dat is ook het laatste wat ik nu ga typen ik ben weer terug in gympie op het bonen veld super zwaar werk maar ik verdien al richting 70 a 80 dollar per dag dus ik probeer hier een tijdje te blijven. Mijn plannen zijn verder werken tot eind december dan rustig langs de kust terug naar Sydney te rijden en dan op het vliegtuig te stappen naar New Zeeland.

Na New Zeeland ga ik naar tasmanie voor een aantal maanden om daar te werken als ik daar een baan krijg en dan reis ik met al het geld om het hele land heen dus richting de westkust en dan op naar darwin en zo het hele land rond mischien dat ik ook nog wel Uluru Rock ga bezichtigen in een weekend maar dan vlieg ik er heen denk ik het is zover van mijn route af.

Dit is wat ik de afgelopen weken heb beleeft ik hoop dat het in Nederland niet te koud is want hier word het echt warm op dit moment. Het is al boven de 30 graden gemiddeld.

Als jullie mijn site bezoeken zou ik het ook wel cool vinden als jullie een reactie achterlaten. Ook ga ik nu werken voor mijn tweede visum dan kan ik altijd terug naar Australie en dat is best wel handig.

Greets from Gympie

Queensland

Australia

Reacties

Reacties

Sterre

Super vet, heb het echt aandachtig zitten lezen (:
Dikke kus, Ster

Nynke

Hee Jac!
ik ben jaloers.. ik wil ook naar de zon.
het is hier behoorlijk koud namelijk..
maar helemaal super dat het allemaal goed gaat en dat je het naar je zin hebt daar!
succes in de bonen... :P
xx Nynke

Debby

hee!

echt coeel dat het daar leuk is

xx Debby

Marleen

Hello stranger!
Het is hier koud en regenachtig haha, je verhalen klinken spannend! Veel succes met je werken en geniet ervan!
Veel liefs uit Amsterdam, kus Marleen!

cynt.

hee sppr vet allemaal!!
grr jaloers het is hier zoo k*t weer regen kou!1
geniet van alles boy!!

xxx

marjolein

30 GRADEN!!!! fiets ik hier met me muts en me handschoenen! vind ik echt gemeen. lekker de hele dag in je korte broek lopen...
omg Jacob BONEN plukken dat kan echt niet hoor dat is echt niks voor jou... Daar heb je andere mensen voor die dat soort werk doen.
weetje wat je moet gaan doen je moet proberen om in een cafe te gaan werken of nog beter op een Partyzeilboot!!! lekker de heledag op het water goede muziek en de mensen beetje drankjes geven hoe relaxt is dat....
ga je nog naar Bora Bora of niet? zo jaa meneertje ik verwacht wel een verjaardagskaartje he, you promise me that!
maar maar maar..... ik zit nu op school en heb 2 uur wiskunde nog ongeveer even kijken op mijn horloge nog 25 min... ooh maar dan ben ik al bijna vrij!!!
heb je nou al een leuk chikkie gezien en lijk je al een beetje op Chris Zegers(A) hahaha
ooh mean het is hier echt saai..
weetje Jacob ik doe in januari als het goed is al examen in 2 vakken flex he

ooh ik moet je zo veel dingen vertellen wat er is gebeurt echt heeeel veel...
ik zit nu naar Bryan die isdruk bezig met een spelletje een of andere gebouwen neerhalen... we moesten samen de klas uit omdat we versnellen...

maar ik denk dat ik maar eens ga stoppen ofzo... want ik weet niet meer zo veel!
en de bel gaat straks ook.

ohja GROOT PROBLEEM ik mis een cijfer van je nieuwe telefoon nummer! dacht ik laat ik je eens smsen maar dat ging dus niet...

liefs,
dikke kus marjolein

Corrien

Jacobb!!
aaah, Zat ik daar ook maar in Australië!
ben hartstikke jaloers op je, Maardat wist je waarschijnlijk al!
nou nog even vol houde daar in 't verre land!
En ik ben echt super benieuwd naar je volgende verhaal!

Veel Liefs, Corrien

Johanna

70 liter... whaha, het lijkt wel benzine!
Veel plezier daar, leuk om af en toe ff te lezen hoe het daar gaat!!
xx

Aafje

JAaaa, super lang verhaal. Leuk om te lezen hoor! Ik was van de week in berlikum, en ook vanuit daar worden je avonturen gevolgd.
Blijf lekker schrijven, is nl. erg leuk om te lezen. En ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

Veel liefs

Aafje

Aafje

ps...... wel de boontjes op de foto zetten hè?
Oja.... en kan je mij de foto's met de vlag ook mailen?

X Aaf

ps: ons email adres is nico.aafje@ziggo.nl, dat is een nieuwe.... maar misschien wist je dit al :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!