Jacobvandijk.reismee.nl

Van paradijs tot een Horror nacht die je alleen in films ziet!!!!

Heej allemaal.

Hoe is het daar in Nederland?

Mijn titel komt later in het verhaal naar voren!!

Ik ben vorige week aangekomen in Indonesie op bali mijn eerste indruk was wat een chaos hier. Wegen die te klein zijn teveel mensen motors die je rechts en links zonder dicipline inhalen het was echt even wennen geen Australie.

De eerste 2 dagen heb ik niet veel gedaan lekker in kuta relaxen na het strand even surfen je weet wel voor mij momenteel de normaalste dingen. Er werd mij al verteld in de wandelgangen van het hotel en in de taxi dat die dinsdag een nappie dag zoals ze het hier noemen was. Een soort autovrije zondag maar dan voor iedereen. Dit betekende dat wij niet het hotel 24 uur ui mochten geen licht aan mochten doen en dat soort grappen. De avond ervoor gingen ze met oguh oguh een monster over heel bali om de geesten te verdrijven en die dag erna moest het 24 uur stil zijn zodat de geesten niet hun weg terug konden vinden.

Ik heb deze dag lekker tot 3 uur geslapen en alles en s'avonds in het hotel bier gedronken met een belg en een japanner dus de dag was snel voorbij.

De dag erna werd ik uitgenodigt door de belg om met hem en zijn prive chaufeur over het eiland te scheuren. Zoals gezegd heb ik dat natuurlijk gedaan we zijn bij de grootste hindoe tempel op bali geweest en bij de hoogste vulkaan en aan het strand was een heel geslaagd dagje. De gids heeft me die avond afgeleverd in UBUD waar ik een huisje had midden in het rijstveld zoo mooi.

De twee dagen erna ben ik met een motor zelf op pad geweest op het resterende deel van het eiland te bekijken. De eerste dag was ik goed op weg alleen begon het zo hard te regenen dat ik in een lokaal kraampje werd opgevangen om te schuilen. Ook heb ik daar kennis gemaakt met Bakso echt indoneisch eten echt smaakt nergens na.

De dag erna ben ik ook met motor op pad geweest richting Tanah lot een tempel bij de kust ja alweer een tempel deze was wel super mooi alleen ik verloor de richting heb 5 uren voor lul met motor gereden. Er zijn namelijk amper borden.

Ja en toen had ik bali gezien tsja wat doe je dan?? Mijn planning was maandag richting java te vertrekken maar dit werd dinsdag omdat ik 3 dagen goed ziek ben geweest.

Mijn keus voor Java was heel simpel had de verhalen gehoord dat lombok niet zo heel bijzonder is alleen de gili eilanden.

De Nachtmerrie begint vanaf dit PUNT.

Om 10 uur zat ik dan in een tourincar op weg richting YOGJA ookwel Yogjakarta. Ik keek om me heen en zag alleen nog twee westerse dames en de rest waren lokale indonesiers. De chauffeur had al de muziek dvd op luid staan wat mij al iriteerde maarja ik dacht dat is geen probleem. De eerste uur was niet zo'n erg probleem alleen 4 x een noodstop waar iedereen zijn hoofd stoote jaa zo gaat dat hier. Ondertussen bleken die twee dames Nederlands te zijn dus wij gingen allemaal bijelkaar zitten weg bij die enge indonesiers die geen woord engels spreken. Het werd later en later en later we lagen al 5 uur achter op schema. De chauffeur reed als een bezetene. En het werd donker begon te onweren als nooit tevoren en alle straten lagen blank. En dan reed de chauffeur ook nog meer rechts dan links ( ze rijden hier links) om vol gas autos motors vrachtwagen te passeren. En ook gewoon als er tegenliggers aankomen we hadden maar besloten niet meer naar voren te kijken want dat was doooooooooood eng.

Aangekomen veel te laat in surabaya zeiden de Nederlandse dames het is genoeg wij gaan geen meter meer verder met de bus. Het was al s aavonds 10 uur. En ik was al hellemaal gaar want ze stoppen amper die bussen rustijden kennen ze niet en plaspauzes ook niet maar ik zou en moest naar YOGJakarta. Dit zou nog 5 uren rijden zijn.

Ik moest overstappen dus ze leiden me een bus in en ik ging zitten banken die niet achterover kunnen en bleek ook geen airco te hebben en ook geen deuren. Noujah ik dacht we zien wel ojah banken waren van Hout. Ik dacht waar zijn we nu beland de bus raakte voller en voller ik moest op mijn tassen gaan zitten want er was geen plaatst en vol lokale mensen. ikd acht echt waar ben ik beland roken mocht in de bus en het stort regende kei hard dus ramen konden niet open dus was binnen voor mijn gevoel 80 graden.

Bleek het ook nog eens een stop bus te zijn dus overal stopte de bus. Nou stoppen je word er uit gegooid en je moet er in springen want hij stopt niet. Het wet later en later ik keek op mijn horloge ik dacht waargaat dit na toe. Ik zat echt niet comfortable enuhh de wegen waren zo leeg dat de chaufeur vol gas gaf er zijn geen regels dusja warom niet en ook meer rechts en links rijden. IK WAS zo bang want dan maakte die weer een noodstop. Waren mijn 10 nou als het niet 12 langste uren van mijn leven, Ik heb geteld 20 bussen die gecrashd waren ik dacht moet hier weg.

Om half 5 in de morgen stond ik midden in een lege stad met mijn backpack ontiegelijk moe shagerijnig kun je het niet meer noemen want was ik te moe voor was bijna in staat men spullen op grond te gooien en op straat te slapen. Maar heb een taxi chauffeur wakker gemaakt om mij na een hotel te brengen het kon me niet zoveel meer schelen.

En lig je 10min in je bed en hoor je alle moskeen janken!!! Ik werd zoo gek.

Maar nu ben ik er weer hellemaal dit was 1 x nooit weer Busfobie gekregen.

Mijn plannen zijn hier om borrobadur te bezoeken en swerelds gevaarlijkste vulkaan te beklimmen de merapi.

Ik VLIEG volgende week terug na DENPASAR met een vliegmaatschappij op de europese zwarte lijst!!! maar beter 1 uur men leven riskeren dan 24 uur.

En ik lieg niet die busrit was een HELL dacht serieus dat ik dit gedroomt had maar het is echt.

Liefs Jacob

Reacties

Reacties

Sterre

Dus een dikke trauma voor de bus gekregen!
Oeiiiiii haha maar je hebt het overleeft gelukkig.

Ga daar lekker genieten en als je daar iets van Volker tegen komt weetje dat dat van mijn familie afstamt!

Ik hou van je

xxx
Sterre

je moeder

zo zo wat een avontuur!!!!!
wat zal het weer saai voor je zijn als je weer thuis bent
dan gaat het gewone leventje weer door!!!!
maar goed ,geniet van de dingen die je nog doet en het verstand erbij he!!!!!!
tot horens liefs mem

cynthia

whoo jaccie
wat weer en avondtuur zeg!!
lijkt me echt en hel die bus...
maar gelukkig je leeft nog!!
heel veel plezier nog !!

xx

Feije

Hey jacob!!

Ik zal nooit meer klagen over connexion nu ik dit gehoort heb :P.

Mooi dat je het daar nar je zin heb.

Veel plezier nog en suc6 met de klim

Aafje

He bro!

Spannend verhaal man! Doet me een beetje denken aan onze eerste busrit in Thailand... alhoewel we hadden geen houten stoelen. Kwamen ze zo nu en dan ook lekkere dingen verkopen in de bus? Deden ze bij ons toen wel. Wat ik nog niet snap.... moest je niet nog met de boot van bali af? Of was dat een prima tochtje? Ikkan me je eerdere bootverhalen nog herinnneren... naar Tasmanie was het toch?

Hoe is het in Yogjakarta? Ik denk dat het op java wel mooi is, tenminste als ik de verhalen van rene en afke en marloes moet geloven.
Ga je nog ff flink genieten deze laatste 2 weken?

Veel liefs, je allerliefste zus.

Jacc

Heej zusje

hahaha noujah die boot was verrrot maar was maar 2 km water ligt heel dicht tegen elkaar aan. JAVA is vlak en de mensen in yogja zijn aardig maar in de rest niet.
Yogja lijkt op bali. Ja hordes mensen door die bus te rennen had bijna 1 geslagen want lag te slapen ging die me wakker maken. IK WAS shagg!!

maja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!