Jacobvandijk.reismee.nl

Ik wil hier blijven ( zo geweldig)

Heej Allemaal

Na een rumorige week heb ik dan alles gefixt die betrekking hebben op het regelen van alles.

Ik ben donderdag samen met Manon op weg gegaan naar de great ocean road geweldig. Onze planning was dat we in Lorne gignen slapen maar we waren daar al veel te vroeg en het regende dus we besloten gelijk de hele great ocean road maar te gaan rijden en maar te gaan slapen in Port Campel. Onderweg hebben we de 12 Apostels gezien echt de moeite waard. Eenmaal aangekomen dachten we egt dat we in een spookstad waren waar geen hol te beleven was. Maar gelukkig kwamen en er wat Engelsen en Ieren ons vergezellen in het hostel en die avond hebben we tot 2 uur in de nacht lopen feesten, super gezellig echt iets dat ik nodig had. De volgende ochtend hadden we echt zoeits wat gaan we nu doen ik zo we rijden maar naar de Grampians groot natuur park. na een paar uur rijde waren we er het was geweldig echt.

We hebben eerst een Hostel gezocht in Halls Gap heel makkelijk te vinden en daarna even de omgeving verkent. (zo mooi). We zijn deze avond lekker vroeg gaan slapen om de volgende dag een Hike te doen naar the Pinacle.

De volgende dag hebben we die Hike dus gedaan geweldig echt allemaal dieren gezien enzo zo vet, daarna zijn we nog even naar de Mckenzie falls geweest op de terugweg naar Melbourne dit was ook indrukwekkend. Aangekomen in Melbourne zijn we naar een cafe in Praham gegaan om daar het Nederlands elftal te bekijken met alle Nederlanders die in Melbourne wonen Egt met 1 woord TOP.

Ik ga nu stoppen met typen want ga zo in de auto stappen naar Wandin waar ik me voorlopig eventjes ga vestigen om mijn bankrekening wat bij te vullen.

Greets Jac.

Minder coole kanten ( ja ook die zijn er)

Heej luitjes

Ik heb nu een andere kijk op Melbourne gekregen dit is een stad die leeft. Ik ga verder waar ik gebleven was Zondags ben ik met Hans en Susan en Annaliese naar Chadston geweest egt groot shopping center. Later die middag ben ik samen met Hans naar Brighton beach en St Kilda gegaan geweldige plek. Ook hebben we rondje gereden door Albert Park ( formule 1 Cirquit)

Maandags: Deze dag bleek dat mijn regrestratie van mijn auto verloopt op 30 october. Dus ik naar Vic Roads geweest daar een afspraak gemaakt voor volgende week en ik moest een road worrythy meenemen.(apk Keurings bewijs). Ook ben ik op zoek gegaan naar werk.

Dinsdags: Ik ben lekker de stad ingeweest in de eureka tower geweest alle stadions in geweest zoals de MGC, Rod laver arena ook ben ik naa het aquarium geweest. Was echt een leuke dag ook mensen lere kennen in de stad.

Woensdag: Ik heb deze dag mijn auto na de garage gebracht om hem te laten keuren voor de regrestratie. en ben ook op solicitatie gesprek geweest. Over de solicitatie het gign super goed ze wouden me graag hebben ik was jong leergierig en enegrierijk maar het was op comissie basis dus had geen vast inkomen dan en dat wou ik niet dus ik heb dat afgeslagen. Maar de grootste domper kwam nog de garage belde me. Ze zeiden dat mijn auto niet door de keuring was er moest een nieuw vooruit en twee nieuwe banden komen dit betekende een financhiele strop voor mij dus had het hellemaal gehad.

Donderdag: Ik heb mijn auto laten maken dikke korting er op gerkregen gelukkig! dus ik weer blij verder deze dag met sarah op stap geweest de Nanny van Annaliesse naar caulfield en Malvern was super gezellig. saavonds heeft Hans me meegenomen naar een borrel van Nederlanders in Melbourne veel contacten opgedaan ook voor werk enzo. Alleen het bier was zo duur daar dus dat was wel jammer.

Vrijdag: Hele dag bezig geweest met soliciteren en goede Australische CV gemaakt met Susan.

Mijn verdere plannen ik denk dat ik dinsdag hier vandaan vertrek waar ik ook werk heb dus moet ik nog even zien mijn auto is hoop ik maandag klaar.

Greets jac

Vervolg

Heej Allemaal

ik ben nu bij familie thuis dus heb nu even tijd om mijn verhaal te updaten.

Ik was gestopt met het verhaal toen we in Batmans Bay waren.

Woensdag: We zijn doorgereden richting Narooma om daar een slaaplek te vinden. Wij vragen bij een informarie kiosk om te kijken over er ook campgrounds in de buurt waren. Bleek dat we 20 km verderop moesten rijden voor een campground in de middel of nowhere. Ik dacht echt hier stopt de wereld geen bereik ver van de weg in het bos aan de zee. Naast ons stond er nog een camper we hadden geen voorzieningen dus we zijn ons eten gaan koken op het campvuur. de hele avond zijn we met onze buren rond campvuur gaan zitten met bier super lekker en relaxt. ( ook Enge dieren gezien in mijn auto zaten paar grote spinnen die giftig waren en nog kangoeroes gezien.

Donderdag: Dit zou een lange reisdag van Mystery bay naar Bairnsdale. ongeveer 500 a 600 km.Goede reis gehad alleen kwamen we in de middel of nowhere zonder benzine te staan dus ik paar kilometer lopen naar een boer voor benzine dat is niet cool. heb een zuipschuit! in de avond uren eindelijk aangekomen in bairnsdale leuk dorpje leuke campground en leuke mensen ontmoet.

Vrijdag: De dag waar we zo na uitgekeken hadden eindelijk weer bewoonde wereld Melbourne. We hadden alleen maar regen onderweg dat was wel jammer. Eenmaal aangekomen dachten we egt wat doen we hier. Voor een fries rijden in Melbourne was een hel dus ik was kapot. En het hostel was ook net egt cool allemaal rare mensen en het leek op een gevangenis dusja. Die avond op zoek geweest na kroeg eerst in kak kroeg geweest toen in aso kroeg we voelden niet thuis in Melbourne.

Zaterdag: Na al dit gedoe heeft jos besloten naar adelaide te vliegen en ik ga naar mijn familie naar uren rond zoeken het huis van Hans en Susan gevonden super aardige mensen dus dat is wel cool.

Alleen 1 DOMPER ik heb Parkeer boete IN melbourne That Shits!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 88 Dollar terwijl ik wel gedokt heb maja stomme stad.

Fotos komen morgen.

ik Blijf in Melbourne tot mijn spullen over de post hier zijn aangekomen. En ik werk heb.

Greets from Australia

Eerste week Australie

Hier kleine Update van de afgelopen dagen.

( er zijn wat kleine problemen met uploaden van fotos maar dat komt binnekort )

Zaterdag: We zijn sochtends vertrokken naar de blue mountains een natuur gebied een uur rijden van Sydney. Eenmaal aangekomen in dit park kregen we een kleine rondleiding over wat ons te wachten stond een hike van 2 uur tussen de gevaarlijke dieren door. Ik en nog een jongen hebben dit in snel tempo in een uur gelopen en onderweg ook genoten. Toen we op het eindpunt waren moesten we met het stijlste treintje ter wereld naar boven leek net een achtbaan. Toen zijn we tevergeefs opzoek gegaan naar kangoeroes dat was wel jammer. Saafs zijn we op stap geweest in the Gaff discotheek in sydney best cool. ( wat uitliep voor mij op een kroege tocht met locals) Super relaxt.

Zondag: Deze dag stond alleen vast dat we een haven cruise gingen maken. de winkels waren verder dicht want het plan was ook op auto jacht te gaan maar dat ging dus niet door. Smiddags met de boot naar watson bay geweest mooi strand waar we de rest van de middag hebben gelegen super relaxt 35 graden met in de verte uitzicht op de skyline van Sydney. Deze avond niet veel gedaan niet op stap geweest maar vroeg men bedje in gegaan.

Maandag: Dit was een dag waar ik erg tegen op zag want ik moest zonder iemand vertrouwds een auto gaan regele. Ik heb alleen maar rondgelopen in sydney bij cardealers geweest die mij zaten af te zetten ik vond het allemaal niet prettig dus best stom. Die avond eindelijk een auto gevonden bij een nederlander in het zelfde hostel waar ik ook verbleef.

voor auto liefhebbers( sjoerd ) Gegevens

Mitsubitsi Magna uit 1998

V6 4.0 L Station

alles erop en er aan.

Deze avond zijn we met de hele groep uit eten geweest en naar de ierse pub geweest een groot feest ik was om 5 uur sochtends pas weer in hostel dusja super gezellig als afsluiter.

Dinsdag: Dit was de dag van de waarheid jacob gaat Sydney met zijn auto onveilig maken ook nog aan de linker kant rijden dat is wennen maar ja het is me gelukt. Jos een jongen uit de groep reist ook met mij mee tot melbourne waar wij onze eigen weg weer gaan. We zijn rond 5 uur aangekomen in windang op een hele mooie camping waar de mensen ook zeer vriendelijk waren. Alleen het enige probleem was dat er een cyclone over trok die de hele nacht zou duren dus we hebben gebarbequed en niet te laat na bed gegaan.

Woensdag: Ongeveer 9 uur opgestaan kwamen we tot ontdekking dat mijn witte auto rood was door het stof dus even met de buurman gepraat die onze auto heeft schoon gemaakt en gelijk ook ons heeft uitgenodigt voor het onbijt een echte australish ontbijt toast met vegemite( wat vet vies is.) toen in auto gestapt naar kiami Waar we bij de vuurtoren gingen kijken. Het is hier trouwens Nood weer. Toen weer verder gereden tot waar we nu zijn Batemans Bay Library om dit verhaal te maken. Ons plan is te overnachten 100 km naar het zuiden hiervandaan dus ik stap nu weer in de auto.

Greets jac

(sorry voor de fotos) Kleine probleempjes nog

Mijn reis Down Under begonnen

Heej mensjes

Na een goede vlucht te hebben gehad van rond de 11 uur geland in Hong Kong. Wat een andere wereld is dit. iedereen is in de stres over de Mexicaanse Griep en loopt met mond kapjes op. We zijn opgehaald op het vliegveld en daar ons guesthouse gebracht in de stad 45 min verder op. We zijn met een groepje hong kong ingeweest en veel gewandeld wat een Chaos en drukte ( ook stinkt het daar). We hebben tussendoor nog op een Ferry gezeten van 9 eurocent omgerekent het koste daar hellemaal niks. rond 8 uur in de avond weer opgehaald om weer terug te gaan richting vliegveld.

Om 12 uur zijn we richting sydney gevlogen ik was bek af dus deze vlucht die ook 10 uur duurde lekker geslapen. Eenmaal aangekomen in Sydney een eerste indruk gekregen van hoe de mensen er zijn en dat is egt cool. Geen snauwende Douane beambtenaren maar iemand die gewoon zegt Hi Jacob mate How are you doing. Dat is gewoon gaaf. Toen zijn we opgehaald van het vliegveld en hebben we groepsfoto gemaakt met als achtergrond de Harbor bridge en Oprah House egt zo kikke. Die avond lekker gebarbequed op het dak terras van ons hostel midden in sydney egt zo vet. en erna ja op stap egt je weet niet wat je mee maakt kunnen wij nederlanders nog wat van lere.

Verder hebben we vandaag regeldag gehad dus vandaag was niet zo spannend en ik ben nu ook best wel moe. Morgen Staan de Blue Mountains op het programma dit moet een indrukwekkend park zijn maar daar zal ik jullie andere keer van op de hoogte brengen.

Hier kleine indruk van mijn eerste paar dagen ik heb het super naar mijn zin en ik kom nog lang niet terug je word gewoon verlieft op dit land en ze zeggen dat het steeds leuker word.

Greets From Australia

Jacob

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!